Kati Salo – Senior Business Intelligence Manager
Millainen tausta sinulla on?
Aloitin urani Orklalla vuonna 1998 Pandan markkinointiassistenttina. Siitä lähtien minulla on ollut onni työskennellä monissa eri rooleissa, kuten Brand Managerina, Key Account Managerina, Customer Marketing Managerina ja monissa muissa tehtävissä. Urapolkuni on ollut monipuolinen, ja olen saanut kehittää tietämystäni ja käytännön osaamistani monilla eri alueilla.
Mikä on nykyinen roolisi?
Tällä hetkellä toimin Senior Business Intelligence Managerina Helsingissä. Business Intelligence (BI) eli liiketoimintatiedon hallinta on prosessi, jossa analysoidaan tietoja ja esitetään toimintaan perusteet antavaa näyttöä, jonka avulla esimiehet, johtajat ja muut tiimit voivat tehdä perusteltuja liiketoimintapäätöksiä. Yksinkertaisesti sanottuna tehtäväni on selvittää, miten voimme tehdä Orklasta paremman kumppanin asiakkaillemme ja määrittää, millaisia tarpeita kuluttajilla on ja millaisia tuotteita he voivat tulevaisuudessa haluta ostaa. Joskus me tiedämme, mitä asiakkaat haluavat jo ennen heitä itseään!
Mikä meillä työskentelyssä on mielestäsi parasta?
Parasta Orklalla työskentelyssä ovat hyvät ja ammattitaitoiset työtoverit, joiden kanssa saan tehdä yhteistyötä, sekä mahdollisuus työskennellä vahvojen ja tunnettujen brändien parissa.
Mikä erottaa Orklan muista yrityksistä, etenkin muista FMCG-alan yrityksistä?
Ennen kuin aloitin Pandalla, opiskelin ja työskentelin opintojen ohella osa-aikaisesti rahoitusalalla. Kaikki kokemukseni FMCG-sektorilta ovat siis Orklalta.
Mikä on suosikkituotteesi ja miksi?
Voi ei! En ikinä tiedä, mitä tähän vastaisin, ja minulta kysytään tätä usein! Varmaankin Pandan lakritsi. Lakritsilla uskotaan olevan parantavia vaikutuksia ja jopa mystisiä voimia, ja sitä on aikoinaan käytetty karkottamaan pahoja henkiä ja lääkkeenä vatsakipuihin. Pandan lakritsilla on pitkät perinteet Suomessa. Tuotanto alkoi vuonna 1933, ja resepti on pysynyt samana siitä lähtien! Ja juuri siksi Pandan lakritsi on maailman parasta lakritsia.