Sydänmerkki auttaa tekemään parempia valintoja

Orkla tekee aktiivisesti työtä terveellisen elämäntavan puolesta. Sydänmerkki-tuotteiden lisääminen kuluttajien tarjontaan on osa tätä työtä.

13.08.2019

Vastuullisuus tarkoittaa Orkla Suomelle käytännön tekoja, arvovalintoja ja kuluttajan palvelemista. Yksi vastuullisuustyön kulmakivistä onkin terveellisen elämäntavan tukeminen.

Käytännössä tämä tarkoittaa muun muassa sitä, että terveysnäkökohdat huomioidaan tuotekehityksessä, vähennetään ruokahävikkiä ja lanseerataan tuotteita, jotka edustavat hyviä, jokapäiväisiä ympäristövalintoja. Yhtiö on myös sitoutunut tarjoamaan kuluttajille pienempiä pakkauskokoja isompien rinnalle etenkin snacks-tuotekategoriaan, jotta terveellisempien valintojen tekeminen kaupassa olisi helppoa ja ylipäätään mahdollista.

Sydänmerkki kertoo terveyden kannalta paremmasta vaihtoehdosta

Omien tuotteiden kehittäminen ravitsemuksellisesti terveellisemmiksi on iso osa Orklan vastuullisuustyötä.

“Tuotteidemme kehittäminen ravitsemuksellisesti kestävämpään suuntaan on ollut meiltä yrityksenä tietoinen päätös. Olemme sitoutuneet sokerin, suolan ja tyydyttyneen rasvan vähentämiseen jo kauan. Vuodesta 2014 alkaen on vastuullisuustyötä tehty erityisesti terveellisemmän elämäntavan puolesta”, Orkla Suomen Regulatory Affairs Manager Vilja Tähtinen kertoo.

Orklan Suomen valikoimiin kuuluu tällä hetkellä yli 40 Sydänmerkki-tuotetta, ja määrä kasvaa koko ajan. Sydänmerkki on osoitus siitä, että tuotteessa käytetty rasva on hyvänlaatuista ja suolan määrää on vähennetty. Joissakin tapauksissa merkki kertoo siitä, että kuitujen määrää on lisätty ja sokerin määrää on vähennetty.

“Sydänmerkki on meille tärkeä viestintäväline kuluttajien suuntaan. Se on kätevä, kuluttajien hyvin tunnistama tapa kertoa, että kyseinen tuote on omassa tuoteryhmässään terveyden kannalta parempi vaihtoehto. Sydänmerkki-tuotteen valitseminen auttaa kuluttajaa pääsemään suosituksiin mm. rasvan, sokerin, suolan ja kuidun osalta, joten merkin saaminen tuotteelle on aina erityisen ilahduttavaa”, Tähtinen jatkaa.

Orkla Suomen uusimmat Sydänmerkki-tuotteet: Paulúns Linssihiutaleet

Sydänliiton ravitsemusasiantuntijan Anna Karan mukaan ruoan terveellisyys on yhä kuluttajia kiinnostava trendi, ruoan suhteen halutaan voida tehdä terveellisempiä valintoja.

Paulúns-tuoteperheen uutuudet, Linssihiutaleet Vadelma ja kookos ja Linssihiutaleet Chiansiemen, ovat paitsi hyvä valinta aamiaispöytään, myös Sydänmerkki-tuote. Hiutaleet voi nauttia vaikka maidon, jogurtin tai marjojen kanssa.

Sekä Sydänliiton Anna Kara että Orkla muistuttavat, että terveelliset ruokailutottumukset muodostuvat kokonaisuudesta, jossa on kohtuudella tilaa myös herkkuhetkille.

Lue lisää Sydänmerkistä: https://www.sydanmerkki.fi/sydanmerkki/